Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018

Η Αγγελίνα Λιβανού απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Όποιος συγγραφέας πιστεύει πως μπορεί να ξεφύγει...
από τον εαυτό του πλανάται πλάνη οικτρά…», μας είπε η Αγγελική στην αρκετά απολαυστική και ενδιαφέρουσα κουβέντα που είχαμε, μ’ έναν άνθρωπο που ξέρει ποια είναι τα όριά της, μα πάνω απ’ όλα, που γνωρίζει τους «νόμους» αυτού που λατρεύει και εκφράζεται μέσω αυτού… Του βιβλίου.

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Θα πω τίποτα… είμαι σε μια ηλικία που εκτιμώ όλα όσα με διαμόρφωσαν για να είμαι αυτό που είμαι σήμερα και ζω την κάθε στιγμή γιατί είναι πολύτιμη.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Η βασίλισσα του χιονιού, με γοήτευε πάντα το πώς μια παγωμένη καρδιά μπορεί να ζεσταθεί και να γίνει ανθρώπινη.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας; Αλίμονο! Όποιος συγγραφέας πιστεύει πως μπορεί να ξεφύγει από τον εαυτό του πλανάται πλάνη οικτρά. Το σημαντικό είναι αυτά τα κομμάτια σου να μην βγάζουν μάτι, να μην μεταφέρεις το πρόβλημά σου γιατί στην τελική δεν αφορά και κανέναν άλλο εκτός από εσένα.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Την αγάπη μου για τους ανθρώπους, για τη ζωή, τη δημιουργία. Είναι η κινητήριος δύναμή μου, η πηγή έμπνευσής μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Η εμπιστοσύνη που δείχνω στους ανθρώπους… Με έχουν προδώσει αρκετές φορές αλλά δεν είμαι διατεθειμένη να αλλάξω. Εγώ κοιμάμαι ήσυχη τα βράδια.

Τη μοίρα, τη θεωρείτε γραφιά της ζωής σας; Σε έναν μόνο βαθμό γιατί δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών. Ναι, στη ζωή μας συμβαίνουν απρόσμενα γεγονότα. Η διαχείρισή τους όμως είναι αποκλειστικά θέμα δικών μας επιλογών.

Πώς εκδηλώνετε την αγάπη σας; Ποτέ δεν φοβάμαι να πω «σ’ αγαπώ» αλλά και να το αποδείξω με τις πράξεις μου.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Παντού και πάντα!

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Έχω ξεκινήσει το επόμενο βιβλίο μου. Πριν καν τελειώσω το προηγούμενο, το επόμενο άρχισε να ζωγραφίζεται μέσα μου και δεν σταματώ ποτέ αυτή τη διαδικασία. Αφουγκράζομαι τις ανάσες του, ακόμα και τις σιωπές του, το αφήνω να με ποτίσει με τα χρώματά του, τα αισθήματα, τις αγωνίες του, να μου τραγουδήσει τις μελωδίες του.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε πως είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας; «Πολίτικη κουζίνα». Μια ταινία που μου υπενθύμισε πόσο σπουδαίο είναι να γεύεσαι τη ζωή και να την απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις…

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Ένα σημειωματάριο, δώρο από μια αγαπημένη φίλη, όπου καταγράφω τις ιδέες μου, τις ευχές, τις προσευχές μου…

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα; Ευχαριστώ!

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Από φόβο πιστεύω, αλλά έχει αποδειχτεί περίτρανα πως η τέχνη ποτέ δεν φιμώνεται και πάντα βρίσκει τον τρόπο να ανθίσει και να μεταφέρει τα μηνύματά της.

Ποιος πιστεύεται είναι ο λόγος που ο Έλληνας δυσκολεύεται να αγκαλιάσει το βιβλίο; Γιατί ποτέ δεν το διδάχτηκε, με την έννοια πως τα παιδιά δεν μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που βλέπουν τους γονείς ή τους δασκάλους τους με ένα βιβλίο στο χέρι. Γιατί ο περισσότερος κόσμος δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει πως το μοναδικό πράγμα που κανένας δεν μπορεί να μας αφαιρέσει είναι οι γνώσεις μας και αυτές μόνο μέσα από προσωπική και συνειδητή μελέτη μπορούμε να τις αποκτήσουμε. Αντιλαμβανόμαστε ως κατάκτηση ό,τι μπορούμε να πιάσουμε, τα χρήματα, τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, ένα πανάκριβο κινητό… όλα αυτά όμως μας περιορίζουν, μας φυλακίζουν. Μόνο η γνώση δεν έχει όρια.. σε οδηγεί στο άπειρο…

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Την θανατική ποινή για τους παιδεραστές.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Αετός!

Πιστεύετε στα όνειρα; Απόλυτα.

Αν ένα παιδί σας ζητούσε μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να εκτιμήσει το δώρο της ζωής γιατί είναι το μεγαλύτερο που θα λάβει!



Η Αγγελίνα Λιβανού γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Κινηματογράφο και Τηλεόραση. Το γράψιμο αποτελεί την αποκλειστική της ενασχόληση τα τελευταία χρόνια.
Πηγή έμπνευσής της κάθε τι που πηγάζει από τον άνθρωπο. Τα πάθη, τα λάθη, οι πόθοι ακόμα και οι ανεκπλήρωτοι έρωτες που μπορεί να οδηγήσουν στο έγκλημα.
Αγαπά να ταξιδεύει και να γεμίζει εικόνες από τους τόπους που επισκέπτεται μα πάνω απ’ όλα αγαπά να γνωρίζει ανθρώπους και να ακούει τις ιστορίες τους.
Το «Τυλιγμένοι στις Φλόγες» είναι το δεύτερο βιβλίο της από τις εκδόσεις Ωκεανός. Κυκλοφορούν επίσης οι «Γυάλινες Αγάπες».


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)