Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

O Κωνσταντίνος Βαβάτσης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Μέσα στις γιορτές βρήκαμε την ευκαιρία να τα πούμε...
με τον Κωνσταντίνο, να μιλήσουμε για όλα εκείνα που τον απασχολούν ως «δημιουργό», μα και για θέματα που εκφράζουν εκείνον…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Οι Χριστουγεννιάτικες διακοπές στο Χωριό με τον παππού και τη γιαγιά! Απίστευτα συναισθήματα!

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Δε μου άρεσαν ποτέ τα παραμύθια. Ούτε καν σαν παιδί ! Ίσως οι Χριστουγεννιάτικες ιστορίες μόνο. Δε ξέρω γιατί έχω εμμονή με αυτό. Ίσως λόγω των αναμνήσεων από το χωριό!

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Ναι. Αλλά δεν θα ήθελα να τα φανερώσω. Πάντως ένας ήρωας με εκφράζει απόλυτα.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Την φαντασία μου και την επιμονή μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Το ότι είμαι ευκολόπιστος μέχρι σημείου αφέλειας ! Το έχω πληρώσει πολλές φορές αυτό.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Ναι. Αλλά αν δε βάλω κι εγώ το χέρι μου, δε θα γίνει τίποτα

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με ‘’επιθετικό πόλεμο’’ συναισθημάτων.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Υπάρχει και μάλιστα ως πρώτη λέξη

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Δυστυχώς, είμαι ουσιαστικά άνεργος. Εκμεταλλεύομαι το χρόνο αυτό για να τελειώσω με το δεύτερο πτυχίο πιλότου, που θέλω να τελειώσω όταν μπορέσω οικονομικά

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποια συγκεκριμένη. Δεν είναι ότι δε μου αρέσουν. Αντίθετα τις απολαμβάνω, ειδικά τις ταινίες από τη χρυσή εποχή του Ελληνικού κινηματογράφου. Απλά δε μπορώ να ταυτιστώ με κάποια.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Τώρα που το καλοσκέφτομαι… δεν έχω τίποτα τέτοιο. Μάλλον πρέπει να βρω !

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Συγνώμη για αυτό που θα πω, αλλά είναι :‘’ πίσω πούστη και σε έφαγα, δε με σταματάς με τίποτα’’

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Τα ΜΜΕ έχουν τον τρόπο να επιβιώνουν. Μπορεί τώρα να φυτοζωούν αλλά υπάρχει  τόση διαπλοκή που θα ξαναγίνουν αυτό που ήταν.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Η τέχνη μορφώνει, και η εξουσία θέλει τον κόσμο αμόρφωτο. Ότι ‘’ξυπνά’’ τον άνθρωπο φιμώνεται. Η υποκουλτούρα βασιλεύει. Αν δεν είναι αυτό φόβος, τότε δεν ξέρω τι μπορεί να είναι.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ο Έλληνας είναι καταπληκτικός λαός. Τον έκαναν να αφήνει την τύχη του σε άλλους συνεχόμενες διεφθαρμένες κυβερνήσεις. Τον έκαναν άβουλο . Αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι δεν μπορεί να ξυπνήσει. Κι εδώ οι τέχνες μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Νομοθέτης εγώ; Δε νομίζω. Με την οργή που έχω μέσα μου για αυτά που τραβάει ο τόπος μας, δε θα ήμουν δίκαιος. Και ο νομοθέτης εκτός από τίμιος, πρέπει πρώτα να είναι δίκαιος!

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Αετός ίσως. Αρκεί να πετάω !

Πιστεύετε στα όνειρα;
Πάρα πολύ. Μπορούν να μου χαλάσουν ή να μου φτιάξουν τη μέρα.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
‘’Κάνε αυτό που αγαπάς στη ζωή σου, αρκεί να μην αδικήσεις κόσμο. Μην ακούς κανέναν. Κανένας δεν είναι άξιος να σου πει ότι δεν μπορείς να κάνεις κάτι’’ !



Ο Κωνσταντίνος Βαβάτσης γεννήθηκε στις Σέρρες το 1973 και ζει από το 1976 στην Αθήνα.
Σπούδασε μηχανοσυνθέτης αεροσκαφών, έχει πτυχίο πιλότου ιδιωτικών αεροσκαφών και έχει ασχοληθεί με την πολιτική αεροπορία είτε ως πιλότος ασφαλείας είτε ως Aviation Compliance  Monitoring System Manager, ενώ συνεχίζει τις σπουδές του για πιλότος αερογραμμών και εκπαιδευτής πιλότων.
Το Homo Divinus είναι το πρώτο του βιβλίο και ολοκληρώθηκε σε τέσσερα χρόνια, καθόσον απαιτείτο επιστάμενη μελέτη σε αρχεία αρχαιολογίας, μυθολογίας, θρησκειολογίας και λαογραφίας, όπως επίσης και σε αρχεία διεθνών μυστικών υπηρεσιών. Με τη συγγραφή ασχολήθηκε τυχαία, μετά από δημοσίευση αρχικών σελίδων του βιβλίου στο διαδίκτυο και παρότρυνση των αναγνωστών.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)