Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

O Αλέξανδρος Ακριτίδης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Αν και ήταν αυστηρός στις απόψεις και τις τοποθετήσεις του ο Αλέξανδρος, μέσα...
από την κουβέντα μας δεν άργησε να μας δείξει το φιλόξενο ψυχικό του κόσμο…
Με άριστη γνώση περί συσχετισμών και πολιτισμικών αναφορών, «έβαλε» τα πράγματα στη θέση τους και μας έδωσε «έξυπνες» απαντήσεις, για όλους και για όλα.

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Αναμφίβολα οι στιγμές με τον πατέρα μου. Οι δεσμοί μας ήταν πολύ ισχυροί και με έκανε να τον βλέπω πάντα σαν φίλο.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Δεν νομίζω πως είχα ποτέ αγαπημένο ήρωα. Αν και μου άρεσαν, ήμουν αρκετά δύσπιστος με τα παραμύθια. Από πολύ μικρός έβλεπα τη ζωή με ρεαλισμό. Τα παραμύθια ήταν για μένα απλά ψυχαγωγία.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Εν μέρει και αναλόγως τον βαθμό της παρέμβασής του στη ζωή μου. Αν έχει γίνει σκόπιμα, μπορεί να του ξαναμιλήσω, αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ την συμπεριφορά του.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στον χαρακτήρα σας;
Την ικανότητα στην οργάνωση και την επιμονή να φέρνω εις πέρας κάθε μου στόχο, ανεξαρτήτως δυσκολιών που θα προκύψουν.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Το γεγονός ότι πολλές φορές φέρομαι καλά σε ανθρώπους που μου έχουν αποδείξει πως δεν το αξίζουν.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Δεν πιστεύω στη μοίρα, στην τύχη ή σε άλλες παρόμοιες έννοιες. Πιστεύω στις ικανότητες του ανθρώπου να διαχειρίζεται τη ζωή του. Πιστεύω επίσης πως μια Θεία δύναμη μας περιβάλει και φροντίζει για εμάς σε δύσκολες στιγμές. Αρκεί να πορευόμαστε με σύνεση και να αποδεικνύουμε κάθε μέρα πως αξίζαμε την όποια βοήθεια…

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Δυστυχώς όχι με λόγια. Είμαι άνθρωπος των πράξεων και αυτό είναι το παράπονο της συζύγου μου…

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Γενικά ναι. Είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος και βλέπω το μέλλον με κουράγιο. Κι αν δεν έρθουν καλά τα πράγματα, πάλι θα το παλέψω σκληρά.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Εκτός από τη δουλειά μου και την εμπλοκή μου με την τοπική αυτοδιοίκηση,  διαβάζω διάφορα βιβλία ή ολοκληρώνω κάποια νέα μου έργα. Υπάρχουν πολλές σκέψεις, αλλά όλα με τον καιρό τους…

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχής σας;
Κάθε ωραία στιγμή που έχω ζήσει με την οικογένεια ή με τους φίλους μου. Αυτές κρατάω καλά κλειδωμένες στην ψυχή μου.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Γελάω πολύ με την κωμωδία «Για ποιον χτυπά η κουδούνα» αλλά και συγκλονίζομαι με την σπουδαιότητα της «Στέλλας».

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Και πάλι θα σας απαντήσω πως δεν έχω. Μου αρέσει ωστόσο να συλλέγω αναμνηστικά από ταξίδια μου, ώστε να τα θυμάμαι με νοσταλγία.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Τα καλά τα μήλα τα τρώνε τα άγρια τα γουρούνια…

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Εάν δεν είναι κατευθυνόμενα και αν αποκτήσουν επιτέλους ελεύθερη φωνή, τότε θα έχουμε βελτίωση. Υπάρχουν κάποιες μικρές ανεξάρτητες φωνές, αλλά πνίγονται γρήγορα…

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Δεν νομίζω πως τώρα πια μπορεί να τις φιμώσει. Το διαδίκτυο συνέβαλε αποφασιστικά σ’ αυτό. Μα όποτε το έκανε, ήταν περισσότερο από φόβο για να μην βρουν έκφραση τα λάθη τους. Βέβαια υπάρχουν και καλλιτέχνες που επιβίωσαν και ανήλθαν χάρη στις σχέσεις τους με την εξουσία…

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Η έλλειψη παιδείας, το πολιτικό σύστημα και η “ικανότητα” να εκλέγει μονίμως λάθος άτομα στην εξουσία… Δυστυχώς, αν και έχουμε τα προσόντα, δεν έχουμε μάθει να χρησιμοποιούμε σωστά την μόρφωση και το μυαλό μας.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Κάθε νόμο που εφαρμόζεται στις “πολιτισμένες” χώρες και εδώ δεν γίνεται πράξη. Κάπνισμα, ηχορύπανση, παράνομη στάθμευση και πολλούς άλλους…

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Την ύπουλη συμπεριφορά και το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ο φθόνος ορισμένων.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Χωρίς σκέψη, αετός. Να ταξιδεύω και να βλέπω τον κόσμο από ψηλά.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Παραδόξως, ναι. Μου έχουν τύχει όνειρα – προειδοποιήσεις, που δυστυχώς επαληθεύτηκαν. Βλέπω πολλά όνειρα που τα θυμάμαι με κάθε λεπτομέρεια.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να πιστέψει στον εαυτό του, ακόμα κι αν τον περιστοιχίζουν διαφορετικές φωνές. Αν θελήσει κάτι πάρα πολύ, είναι σίγουρο πως θα το πετύχει.


Ο Αλέξανδρος Ακριτίδης γεννήθηκε το 1975 στην Καλαμάτα, μεγάλωσε στη Μελίκη Ημαθίας απ’ όπου και κατάγεται, ενώ έχει και ρίζες από τα Πλατανάκια Σερρών. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ελληνικού Πολιτισμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ε.Α.Π. και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως τεχνικός του Στρατού Ξηράς. Διετέλεσε Πρόεδρος του Λαογραφικού Ομίλου Μελίκης και Περιχώρων την διετία 2012-2014, ενώ μετά τις Δημοτικές εκλογές του 2014, εκλέχτηκε Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μελίκης, που ανήκει στον Δήμο Αλεξάνδρειας Ημαθίας.
Είναι δημιουργός της ιστοσελίδας www.apostaktirio.gr, που έχει ως κύριο άξονα τη διάδοση της Λογοτεχνίας και των Τεχνών γενικότερα και έχει εκδώσει τα ακόλουθα βιβλία:

  1. «Λέξεις που ψάχνουν για φτερά» Εκδόσεις Α. Αλτιντζής (2005) – Ποιητική συλλογή
  2. «Αλαργινή ηχώ» Εκδόσεις Α. Αλτιντζής (2007) – Συλλογή διηγημάτων
  3. «Η πυξίδα των ονείρων»  Εκδόσεις Ιβίσκος (2011) – Μυθιστόρημα
  4. «Χίλιοι τρόποι να πεθάνεις» Εκδόσεις Ιβίσκος (2014) – Μυθιστόρημα
  5. «Της ζήσης χαρμολύπες» Εκδόσεις Ινφογνώμων (2016) Συλλογή διηγημάτων


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)