Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Η Έλενα Στανιού απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Έλενα αποδεχόμενη την πρόσκλησή μας για κουβέντα στην αυλή...
ήρθε βαστώντας «δώρα» γνώσης και πλούτου, ικανά να σε κάνουν να κουβεντιάζεις για ώρες μαζί της, αλλά και παράλληλα να μαγεύεσαι από το λόγο της.
Ευνοούμενη της μοίρας δεν ήταν ποτέ, μιας και μια ζωή βάδιζε παράλληλα μ’ αυτή, κλείνοντάς της όμως… «ναζιάρικα» το μάτι!
Έτσι, κρατώντας ένα στυλό Parker στο χέρι, άρχισε να ενώνει τις τελείες μιας κουβέντας, που μόλις είχε αρχίσει…
Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η γιαγιά κι ο παππούς, η ανεμελιά που μας προσφέρουν τα παιδικά χρόνια, τα μακροβούτια, χωρίς να σκέφτομαι πού είναι τα παιδιά μου που δεν πρέπει να τα χάσω ούτε μια στιγμή από τα μάτια μου, ο πρωινός ύπνος κι άλλα ωραία που περιλαμβάνουν μαμά, μπαμπά, πατρικό σπίτι, ψυχική ηρεμία…
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο Πινόκιο
Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Όχι μόνο του εαυτού μου, αλλά και της οικογένειάς μου και πιο πολύ των παιδιών μου.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Την υπομονή μου
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Η συνεχόμενη σκέψη που προσπαθεί με έναν τελειομανή προγραμματισμό για το καθετί να πραγματοποιεί ό,τι βάλω στο μυαλό μου!!
Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας;
Οπωσδήποτε, ναι. Αλλά σίγουρα όποτε χρειάζεται βοήθεια, την ενισχύω ανάλογα. Δεν αφήνομαι, δηλαδή, στη μοίρα, απλά βαδίζουμε παράλληλα.
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με αγκαλιά, χαμόγελο, χάδι, τρυφερά λόγια, φιλιά και προσφορά συναισθηματική, ψυχική ακόμη και υλική, συνήθως αν πρόκειται για τα παιδιά!
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Είναι η πρώτη λέξη!
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με τη δουλειά μου – είμαι νηπιαγωγός – με την οικογένεια, με τη συγγραφή άρθρων και νέου βιβλίου.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύεται ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα!
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Ένα στυλό Parker που το έχω από το Γυμνάσιο!
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Χαμογελάστε, είναι μεταδοτικό!
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Είναι τόσο δυναμικός και δυνατός αυτός ο τομέας, που θα επιβιώσει από αυτήν την κρίση! Και πάντα θα βρίσκει τρόπους να εκφράζει την αλήθεια!
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Μάλλον και από τα δύο. Λίγο περισσότερο από το δεύτερο.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Λάθος χειρισμοί, που δεν είναι πια αναστρέψιμοι.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Της δίκαιης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της βοήθειάς τους μέσα στις τάξεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης στήριξης.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Λεοπάρδαλη!
Πιστεύετε στα όνειρα;
Ναι.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Διάβαζε παραμύθια, βιβλία… Μη μείνεις ποτέ χωρίς ένα βιβλίο στο χέρι…



Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Βόλο. Είμαι Διδάκτωρ Παιδικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αριστούχος πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έχω μεταπτυχιακό στην παιδική λογοτεχνία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Από το 1999 δουλεύω ως νηπιαγωγός στη δημόσια εκπαίδευση
Μιλάω δύο γλώσσες, Αγγλικά και Γαλλικά. Είμαι παντρεμένη και έχω τρία παιδιά. Κατά καιρούς πραγματοποιώ δράσεις και σεμινάρια σε σχολεία και άλλα μέρη με αφορμή τα βιβλία μου, ενώ έχουν δημοσιευτεί άρθρα μου στα περιοδικά Διαδρομές, Κείμενα, Εκπαιδευτικά, Bookbird, τις εφημερίδες Θεσσαλία και Ταχυδρόμο.
Είμαι μέλος του ΠΟΦΑ, του ΚΕΒΙΜΑΣΥ και του ΚΕΠΒ. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν τα βιβλία μου με τίτλο ΤΟ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΑΡΗ, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ, ΠΩΛΙΝ και ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΡΙΓΕ ΒΑΛΙΤΣΑΣ. Από την ΗΡΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ κυκλοφορούν ΤΟ ΜΠΑΟΥΛΟ ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ και ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΛΗΣ.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)