Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Η Σοφία Κραββαρίτη, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Σοφία μέσα από το λόγο της δηλώνει κυνηγός ονείρων, μιας και αυτά είναι που...
της δίνουν ζωή, αλλά παράλληλα της επιτρέπουν να κάνει πράξη όλα εκείνα που έχει κατά νου και ευτυχισμένη τα γεύεται στην καθημερινότητά της…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η ανεμελιά και η ξεγνοιασιά. Το παιχνίδι στις γειτονιές. Το ποτάμι με τα πλατάνια και οι βόλτες σε αυτό.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών ποιος ήταν;
Ο Νιλς Χόλγκερσον. Το ταξίδι του, οι εμπειρίες του, η επιστροφή του έχοντας πάρει πια το μάθημά του.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Συνήθως όχι. Δε θα τον βλάψω, αλλά δε θα έχει πια την ίδια θέση στην καρδιά μου.

Ποιο θεωρείται ως θείο δώρο στον χαρακτήρα σας;
Δεν θεωρώ ότι μπορώ να χρησιμοποιώ την έκφραση θείο δώρο. Αν πρέπει να είμαι με κάτι ευχαριστημένη, αυτό είναι το ένστικτό μου, που είναι συνήθως σωστό σε αντίθεση με την λάθος επιλογή μου να μην το ακολουθώ πάντα.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι απίστευτα πεισματάρα. Αυτό που η μητέρα μου αποκαλούσε πάντα «αγύριστο κεφάλι». Αν αποφασίσω να κάνω κάτι, πραγματικά δεν μπορεί να με μεταπείσει κανείς.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Εδώ κολλάει το πείσμα που έλεγα. Τίποτα απολύτως. Απλά θα συνέχιζα.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με πράξεις που την φωνάζουν, την διατυμπανίζουν. Ή την κρύβω στην σιωπή μου. Αναλόγως τον δέκτη.

Η αισιοδοξία υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Υπήρχε. Πλέον νομίζω ότι την θέση της έχουν πάρει ο φόβος και ο πανικός.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Ολοκληρώνω ένα διήγημα και γράφω το δεύτερο μυθιστόρημά μου.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Τα κίτρινα γάντια. Απίστευτοι χαρακτήρες. Γελάω πολύ όσες φορές κι αν το δω.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Υπάρχουν διάφορα αντικείμενα που είναι αγαπημένα μου, αλλά δεν έχω κάποιο σαν γούρι. Αν κάποια στιγμή νιώσω ότι χρειάζομαι κάποιο γούρι, προτιμώ να κρατήσω μια ζεστή σκέψη.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Μια φράση από τον μικρό πρίγκιπα. «Το ουσιαστικό είναι αόρατο στο μάτι. Το βλέπει μόνο η καρδιά».

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα απο την κρίση που βιώνουμε;
Νομίζω ότι έχουν τον τρόπο να ξεπεράσουν το σημείο μηδέν στο οποίο έχει εισέλθει η χώρα.

Η εξουσία πιστεύετε φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή ανικανότητα να τις στηρίξει;
Θεωρώ από φόβο επειδή η τέχνη έχει δύναμη και εξαλείφει την άγνοια και επιπλέον είναι το αντίδοτο ενάντια σε όλες τις ασθένειες της εποχής μας.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Επειδή η αποποίηση των ευθυνών είναι σαφώς πιο εύκολη από την αντιμετώπιση των συνεπειών.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Της ανθρωπιάς. Και θα ήμουν σκληρή και αμείλικτη προκειμένου να εφαρμοστεί.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Σίγουρα λύκος. Αγαπώ τα πάντα σε αυτό το ζώο. Την δύναμή του, την επιβλητική του παρουσία, τον τρόπο που ζει μέσα στην αγέλη, αλλά και την μοναχικότητά του, όταν είναι απαραίτητο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Μόνο όταν πρόκειται για όνειρα που κυνηγάς για να ζήσεις την ζωή που σου ανήκει.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να διαφυλάξει την αθωότητά του και τις αξίες της ζωής, έχοντάς τα ως σύμμαχο στην μετέπειτα πορεία του.



Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Φεβρουάριο του 1974. Τελείωσα οικονομικό κλάδο στο Επαγγελματικό Λύκειο και στην συνέχεια ξεκίνησα σπουδές φωτογραφίας τις οποίες δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω. Έχω κάνει αρκετές δουλειές μέχρι τώρα. Η τελευταία ήταν πωλήτρια - ταμίας σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Αυτό τον καιρό ασχολούμαι αποκλειστικά με την συγγραφή. Ζω με τα τρία παιδιά μου σ' ένα παραθαλάσσιο χωριό της Κορινθίας. Αγαπώ την τέχνη σε κάθε της μορφή και λατρεύω την μουσική. Από τότε που έμαθα να διαβάζω, τα βιβλία με συντροφεύουν πάντα. 
Το βιβλίο ''Ο Θεός άργησε πολύ" είναι το πρώτο μου ολοκληρωμένο έργο. Διαθέτω επίσης τα διηγήματα 'Η Σκιά', 'Η μορφή του Ερέβους', "Το ποτάμι της οργής" και μια συνεργασία με τον λογοτέχνη Θεόφιλο Γιαννόπουλο με τίτλο "Ο Άγγελος", καθώς και μια ανέκδοτη ποιητική συλλογή.
Αυτό τον καιρό δουλεύω πάνω στο πέμπτο διήγημα το οποίο είναι επίσης συνεργασία και στο δεύτερο μυθιστόρημά μου.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)