Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Η Σωτηρία Περβανά, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Μας γοήτευσε με το χαμόγελό της και την αγάπη που διοχέτευσε σε όποιον στάθηκε έστω και για λίγο δίπλα της,  προσφέροντάς της ότι μικρό ή μεγάλο είχαν για εκείνη… δίχως αντάλλαγμα!!!



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η παιδικότητα για ‘μένα ήταν ένα στάδιο μετάβασης. Θυμάμαι πάντα να σπρώχνω τον καιρό να περάσει ώστε να με οδηγήσει στην ενηλικίωση, είχα μάλλον μεγάλες προσδοκίες απο τον "όρο". Δεν αναπολώ την παιδικότητα μου, δεν την ένιωσα ποτέ συνυφασμένη με την εσωτερικότητα μου, ίσως χωρώ καλύτερα στην ενηλικίωση...

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Υπήρχαν ήρωες που έχουν εντυπωθεί στην μνήμη μου, όπως ο Όλιβερ Τουίστ του Ντίκενς και ο Ρεμί του Έκτορα Μαλό, ανακαλύπτω πως έμοιαζαν μεταξύ τους, τραγικές φιγούρες του εαυτού τους, μα τελικά μέσα απο όλες τις αντιξοότητες τα κατάφερναν να επιβιώσουν. Με γοήτευε η δύναμη τους, η επικράτηση του φωτός και η υπερνίκηση του σκότους, κάπως έτσι είναι δομημένοι και οι δικοί μου ήρωες...

Τι είναι για εσάς οι φίλοι;
Η δύναμη μου, υπήρξαν άνθρωποι στην μέχρι τώρα πορεία μου που μου στάθηκαν, που έδωσαν πολλά κι ίσως πήραν ελάχιστα. Νιώθω ευγνώμων για όσα μου χαρίστηκαν, χρωστάω σε πολλούς, πολλά ευχαριστώ...

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Η πίκρα σημαίνει πληγή, απέχει από μια διαφωνία ή μια παρεξήγηση, απέχει από μια παρερμηνεία ή δυσαρέσκεια, η ερμηνεία της είναι βαθύτερη. Ναι, θα τον συγχωρούσα, χωρίς να κρατώ καμιά εμπάθεια φυλαγμένη μέσα μου, όμως θα τον εγκατέλειπα σιωπηλά.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Θείο Δώρο... τολμά κανείς να πει πως του χαρίστηκε κάποιο;

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι γεμάτη ελαττώματα..Η έλλειψη διπλωματίας και διαλλακτικότητας, η ανυπομονησία, η παρορμητικότητα, ο πεσιμισμός και η εσωστρέφεια είναι κάποια απ' αυτά που μπορώ να απαριθμήσω.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Η μοίρα για 'μενα είναι σωρεία λάθων επιλογών και ενεργειών. Σ' αυτή την περίπτωση λοιπόν το μόνο που μπορεί κανείς να κάνει είναι να επανατοποθετηθεί και να αλλάξει οπτική απέναντι στις καταστάσεις που ο ίδιος έλκει.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Σαν άνθρωπος δεν είμαι ιδιαίτερα εκδηλωτικός, παρά μόνο με τα παιδιά μου... με τα παιδιά παύω να είμαι γονιός, γίνομαι κι εγώ παιδί και μπαίνω στο παιχνίδι τους, άπειρα φιλιά και ασφυκτικές αγκαλιές.

Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι;
Μόνο για όσα δεν τόλμησα να κάνω. Για εκείνα που τώρα με βεβαιότητα πια ξέρω πως θα μπορούσα να είχα καταφέρει αν είχα το θάρρος να κυνηγήσω.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Κατά ένα περίεργο και ανεξήγητο τρόπο, υπάρχει και μάλιστα σε μεγάλες δόσεις, ίσως και ανεπίτρεπτες καμιά φορά. Είμαι άνθρωπος των άκρων, του Ναδίρ και του Ζενίθ, απο το μαύρο στο άσπρο και πάλι πίσω, σαν να έχω καταργήσει κάθε ενδιάμεση απόχρωση ...

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Γράφω και πάλι ένα νέο μυθιστόρημα όπου για πρώτη φορά ενδύομαι τον άντρα. Όμολογώ πως δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ πόσο γοητευτικό είναι να φοράς "παντελόνι"

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Πολλά... την αλήθεια μου, την πίστη που ακόμη έχω σε ανθρώπους και αξίες, την ελπίδα μου πως δεν είναι όλα σάπια και αποτελματωμένα. Το αίσθημα δικαίου που με διακατέχει.

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει;
Θέλω να γράψω εκείνο που κυοφορώ εντός μου κι ακόμη δεν αναδύθηκε…

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν αγαπώ αντικείμενα, δεν πιστεύω σε γούρια, οτιδήποτε άψυχο με αφήνει παγερά αδιάφορη, φυλώ το όποιο περίσευμα αγάπης για τα έμψυχα.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Ότι δεν με σκοτώνει με κάνει πιο δυνατή !

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Έχω απομακρυνθεί από τα ΜΜΕ εδώ και πολύ καιρό. Είναι μια αποχή συνειδητή. Αρνούμαι να παρακολουθήσω την παραπληροφόρηση που μου σερβίρουν. Δεν θεωρώ οτι υπάρχει κανένα μέλλον σε οποιοδήποτε μέσο υποκρισίας, όπου εκκολαπτόμενοι ιντριγκαδόροι μοιράζουν απλόχερα χαύνωση.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Δεν ανέφερα τυχαία πριν τη λέξη χαύνωση. Τα ΜΜΕ, οι πολιτικοί και η πολιτική, όλα αυτά τα χρόνια έκαναν υπέροχα τη δουλειά τους, δημιούργησαν ψευδή πρότυπα, έταξαν το όνειρο του αμερικάνικου life style στον έλληνα, έσπειραν το μικρόβιο του νεοπλουτισμού, βομβαρδίζοντας τον με φρούδες ελπίδες, τον έσυραν στη διαφθορά, δίνοντας πρώτοι το κακό παράδειγμα, "ξύπνησαν" τον "απατεώνα και τον λοποδύτη" που έστεκε κρυμμένος στα βάθη, τον έντιμο τον αποκάλεσαν όλοι ανόητο και βλαξ, τον απομάκρυναν απο το βιβλίο, απο την αλήθεια, απο την επίγνωση που εσωκλείει τη γνώση. Όλα τα βήματα υπήρξαν πολύ μεθοδευμένα και οι στρατηγικές μελετημένες ώστε να δημιουργήσουν τον "χαύνο πολίτη" που θα βόλευε σε κάθε περίπτωση ώστε οι άνωθεν να δρουν ανενόχλητοι.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Τον μόνο νόμο που θα έθετα σε εφαρμογή θα ήταν η άρση της βουλευτικής ασυλίας.

Ποιόν από τους πολιτικούς μας, θα θέλατε να τον δείτε ως ήρωα σε καρτούν;
Νομίζω πως όλοι διεκδικούν σθεναρά τον ρόλο του καρτούν, μηδενός εξαιρουμένου...
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Την υποκρισία, τα ζαχαρωμένα χαμόγελα, τις μελύρητες φωνές που κρύβουν τον βρυχηθμό τους επισταμένως. Την κολακεία, την ανοησία, την εμπάθεια, την αδιαλλαξία.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Νιώθω αδάμαστη και περήφανη σαν άτι...

Πιστεύετε στα όνειρα;
Μόνο με τα όνειρα ζω. Μ' αυτά πλάθω τους κόσμους μου σε ονειροχώρες κατοικώ, με ονειρόσκονη πασπαλισμένες ...

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να μάθει να πιστεύει στον εαυτό του και να μην αποκλίνει σπιθαμή απο τα εσωτερικά του κελεύσματα και τις βαθύτερες επιθυμίες του ακόμη κι αν αυτές μοιάζουν απέλπιδες



Γεννήθηκα στη Μαρώνεια Κομοτηνής σε ένα τόπο προικισμένο, που μου έμαθε να αφουγκράζομαι τους ψιθύρους του δάσους και να εμπνέομαι απο τη φυσική ομορφιά. Ασχολούμαι με το γράψιμο απο νεαρή ηλικία. Το βιβλίο μου με τίτλο ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ που κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ είναι το δεύτερο μυθιστόρημά μου…


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)