Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Η Δέσποινα Χατζή απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!



Δυναμική και αισιόδοξη για το αύριο, η Δέσποινα κάθισε μαζί μας και δίχως να περιαυτολογήσει, δεν δίστασε να μας πεί ότι οραματίζεται ένα κόσμο που η πειθαρχία δεν θα είναι επιβαλλόμενη αλλά θα ξεκινά εκ των έσω…



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Η φροντίδα των γονιών μου που έτρεχαν πριν από μένα για μένα.
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Μια μικρή ηρωίδα που είχε επινοήσει ο πατέρας μου και που μέσα απ' αυτήν-και τα επινοημένα παραμύθια του- χρωμάτιζε τις καθημερινές σκανταλιές μου.
Τι είναι για εσάς οι φίλοι; Μετά το σύντροφο μου και τα παιδιά μου, οι φίλοι μου-οι φίλοι καρδιάς- είναι το επόμενο δώρο που μου έκανε η ζωή.
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Πικραίνεται κανείς όταν προσδοκά ανταπόδοση. Κανείς δεν μ' έχει πικράνει. Με θυμώνουν απλά κάποιες ανθρώπινες συμπεριφορές αλλά κι αυτό ως ένα σημείο, στην περιφέρεια μόνο. Το κέντρο μου δύσκολα το ταράσει κανείς. Απομακρύνομαι έγκαιρα όταν εισπράττω αρνητικά συναισθήματα, τα οποία τα θεωρώ τοξίνες σε ψυχικό και βιολογικό επίπεδο.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Οι άλλοι το γνωρίζουν, δεν ξέρω.
Τι είναι για εσάς η δυστυχία; Ο ανθρώπινος πόνος ο οποίος είναι απέραντος.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Το γεγονός ότι βαριέμαι πολύ εύκολα οτιδήποτε δεν μου προκαλεί ενδιαφέρον. Ώρες ώρες νιώθω σαν το σπίρτο που ανάβει γρήγορα αλλά και σβήνει γρήγορα.
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Δεν καλοπιάνεται η μοίρα/η ζωή. Όταν πρέπει να μάθουμε κάτι κι αρνούμαστε να το μάθουμε θα μας γυρίσει την πλάτη. Ξεκινάει να προειδοποιεί ρίχνοντας μας μια πετρούλα. Αν δεν μάθουμε, η πέτρα γίνεται τούβλο και το τούβλο, βράχος. Αν μάθουμε θα γίνει φιλική μαζί μας.
Τι είναι για εσάς η ευτυχία; Ας μη ξεγελιόμαστε, η ευτυχία δεν είναι κατάσταση, είναι στιγμές, αρκετά ανθεκτικές όμως που του άρωμα τους κρατάει πολύ, μόνο όταν μάθουμε να ζούμε την κάθε μας μέρα σαν να' ταν η τελευταία. Δηλαδή με πάθος.
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Η αγάπη μου είναι "ήσυχη" και διόλου κτητική.
Έχετε προδώσει ποτέ την εμπιστοσύνη του άλλου; Την εμπιστοσύνη όχι. Τα κέφια των άλλων πολλές φορές.
Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι; Φυσικά κι έχω μετανιώσει.
Τι είναι αυτό που σας δίνει ενέργεια; Με οτιδήποτε καταπιάνομαι μου δίνει ενέργεια. Ότι σπαταλά την ενέργεια μου-στο μέτρο που μπορώ και μου επιτρέπεται- φροντίζω να το απομακρύνω από τη ζωή μου.
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Μόνο αισιοδοξία.
Τι συναίσθημα σας δημιουργεί η καθημερινότητα; Τα συναισθήματα ποικίλουν ανάλογα με τις δραστηριότητες της μέρας.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Πολλές οι ενασχολήσεις μου αλλά τη μεγαλύτερη φροντίδα μου-αυτή τη χρονική περίοδο- την απορροφά το γράψιμο του επόμενου βιβλίου μου.
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Για να μας κλέψουν κομμάτια της ψυχής μας πρέπει να το έχουμε επιτρέψει.
Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει; Το Αλεξανδρινό Κουαρτέτο. Με συνδέουν δεσμοί με την Αλεξάνδρεια κι ο Ντάρελ έχει γράψει στην ψυχή μου από νεαρή ηλικία.
Σε ποια ταινία θα θέλατε να ήσασταν πρωταγωνιστής; Στα Κόκκινα Φανάρια.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι; Caruso/Lucio Dalla
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Αγαπημένο αντικείμενο-όχι γούρι- ένα Αιγυπτιακό δαχτυλίδι που το φοράω πάντα.
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Σωστό είναι εκείνο που σου κάνει καλό
Πως φαντάζεστε τον κόσμο από ψηλά; Ένα κόσμο που θα ζει με επίγνωση.
Ποιο υπουργείο θα θέλατε να αναλάβετε και για ποιο λόγο; Είναι ένας ρόλος που είναι έξω από τις τάσεις μου και την ιδιοσυγκρασία μου, συνεπώς κανένα.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Κανέναν. Είμαι ενάντια στους νόμους. Οραματίζομαι ένα κόσμο που η πειθαρχία δεν θα είναι επιβαλλόμενη αλλά θα ξεκινά εκ των έσω.
Ποιόν από τους πολιτικούς μας, θα θέλατε να τον δείτε ως ήρωα σε καρτούν; Ουμανιστικά τα κίνητρα μου. Η πολιτική μ' αφήνει αδιάφορη. Η κοινωνία είμαστε εμείς κι όχι οι τριακόσιοι που μας κυβερνούν. Η γκρίνια καταντάει γραφική, αν εμείς είχαμε αλλάξει-ο καθένας απ' το μετερίζι του- θα είχαμε και μια καλύτερη κοινωνία.
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους; Δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι απόλυτα υποψιασμένη ότι το" κακό" είναι ισχυρό και δεν το υποτιμώ αλλά είμαι και απόλυτα πεπεισμένη ότι το καλό είναι ανθεκτικό.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Κριάρι που είναι και το ζώδιο μου.
Πιστεύετε στα όνειρα; Τεράστιο κεφάλαιο που θα το αδικήσουμε με μια σύντομη περιγραφή τύπου: πιστεύω ή δεν πιστεύω.
Τι κάνετε πριν πέσετε το βράδυ για ύπνο; Μαγειρεύω.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να κάνει αυτό που αληθινά επιθυμεί η καρδιά του.



Η Δέσποινα Χατζή γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Εργάστηκε στην Αιμοδοσία του Νοσοκομείου Παίδων Αγ. Σοφία και στην Αιμοδοσία του Αντικαρκινικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Αγ. Σάββας, από το 1986 έως το 2012, πτυχιούχος του κλάδου Τεχνολόγων-Παρασκευαστών Ιατρικών Εργαστηρίων.
Παράλληλα ασχολήθηκε με εναλλακτικές θεραπείες και είναι Δασκάλα Reiki. Σήμερα εργάζεται εθελοντικά στους Γιατρούς του Κόσμου. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών. Την ενδιαφέρουν πολύ τα ταξίδια καθώς έτσι προσεγγίζει και γνωρίζει διαφορετικούς πολιτισμούς. Το πρώτο της μυθιστόρημα, Μοιρογιασεμόλαδο, γράφτηκε το 2002.
Κυκλοφορούν τα βιβλία της: Ζωή σαν κρύσταλλο/Μυθιστόρημα/Εκδόσεις Λιβάνη (2009) Ο Λαέρτης και το μολύβι του σε ρυθμούς τανγκό/Νουβέλα/Εκδόσεις Λιβάνη (2011). Έρωτας μαΐστρος/Μυθιστόρημα/Εκδόσεις Μίνωας(2014)


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)