Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Η Ελένη Βαηνά απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η «Πριγκίπισσα» Ελένη, αποδεχόμενη την πρόσκλησή μας για ένα γλυκό του κουταλιού και για κουβεντούλα, μας αποκάλυψε ότι η ευτυχία δεν είναι θέμα τύχης, είναι θέμα επιλογής, δεν είναι κάτι που πρέπει να περιμένεις αλλά κάτι που πρέπει να επιδιώξεις… 



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Ελάχιστα πράγματα, δυστυχώς τα παιδικά μου χρόνια δεν ήταν ανέμελα, ούτε ευχάριστα. Μου λείπουν μόνο τα καλοκαίρια με το παππού μου στο χωριό και το διάβασμα που έκανα με τις ώρες εξωσχολικών βιβλίων.
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Δεν διάβασα ιδιαίτερα παραμύθια, δεν ξέρω γιατί. Ξεκίνησα με Ιούλιο Βέρν και ξετρελάθηκα με τον Φιλέα Φογκ.
Τι είναι για εσάς οι φίλοι; Ανεκτίμητοι αν είναι αληθινοί, ανυπόφοροι αν είναι ψεύτικοι και δήθεν.
Τι θέση νομίζετε ότι έχετε σήμερα μέσα στην κοινωνία; Ανήκω στη μεσαία τάξη που έχει πληγεί, αυτό που έχω σίγουρα είναι σεβασμός γιατί μέχρι σήμερα τα έχω καταφέρει καλά, παλεύω, επιβιώνω και ταυτόχρονα διακρίνομαι για τη συγγραφική μου δουλειά.
Ο «γείτονάς» σας, πιστεύεται ότι σας λέει αλήθειες ή σας ειρωνεύεται; Ο δικός μου γείτονας λέει αλήθειες, την ειρωνεία τη διακρίνω και απομακρύνομαι τάχιστα οπότε παύει η γειτνίαση.
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Ναι, το έχω κάνει στο παρελθόν, τώρα που μεγαλώνω δεν είμαι τόσο σίγουρη γιατί παραξενεύω περισσότερο.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Την υπομονή, την επιμονή, την αντοχή , δεν τα παρατάω ποτέ και δεν απογοητεύομαι.
Τι είναι για εσάς η δυστυχία; Δεν γνωριζόμαστε, την αποφεύγω επιμελώς χρόνια τώρα.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Είμαι φοβερή γκρινιάρα, μην με πιάσει μόνο, γίνομαι αφόρητη.
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Θα της γύριζα και εγώ τη δική μου, αν ήταν κακή εννοείται. Δεν πιστεύω τόσο στη μοίρα όσο στη θέληση του ανθρώπου.
Τι είναι για εσάς η ευτυχία; Σας απαντάω με ένα απόσπασμα από το βιβλίο μου «το αύριο αργεί πολύ». Ευτυχισμένος μπορεί να γίνει κάποιος όταν αντιμετωπίζει τη ζωή σαν περιπέτεια, όταν απολαμβάνει αυτά που έχει, όταν βοηθάει τους άλλους, όταν μαθαίνει από τα σφάλματα του, όταν έχει ποιότητα, όταν ζει το σήμερα, όταν έχει φίλους, όταν είναι ευγνώμων για τη ζωή, όταν σέβεται το σώμα , το μυαλό και τη ψυχή του, όταν τέλος αποφασίζει να γίνει ευτυχισμένος και αποφεύγει τη δυστυχία με κάθε τρόπο. Η ευτυχία δεν είναι θέμα τύχης , είναι θέμα επιλογής, δεν είναι κάτι που πρέπει να περιμένεις αλλά κάτι που πρέπει να επιδιώξεις. 
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Με φροντίδα και απεριόριστο ενδιαφέρον.
Έχετε κλάψει ποτέ στη ζωή σας; Εννοείται πως ναι
Έχετε προδώσει ποτέ την εμπιστοσύνη του άλλου; Νομίζω πως ναι, δεν υπήρξα πιστή για αρκετά χρόνια, βαριόμουν εύκολα και έμπλεκα πριν ξεκαθαρίσω τη κατάσταση με τον προηγούμενο. Τώρα πια μεγάλωσα για κάτι τέτοια. Δεν πρόδωσα όμως ποτέ φίλο, συνεργάτη, συνέταιρο, στις συναλλαγές μου είμαι σπαθί, μόνο στα προσωπικά μου έκανα ατασθαλίες.
Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι; Για όλα τα δανεικά που έχω δώσει, πρώτον θα τα είχα φάει η ίδια, δεύτερον θα μου μιλούσαν μερικοί παραπάνω, τρίτον δεν θα ένιωθα ηλίθια, τέταρτον δεν θα ένιωθα διπλά ηλίθια όταν μια και μοναδική φορά χρειάστηκα και κανείς από τους ευεργετημένους δεν ανταποκρίθηκε.
Τι είναι για εσάς η απιστία; Φόρος τιμής, τρόπος ζωής ή μια άτυχη στιγμή; Για μένα υπήρξε τρόπος ζωής, τώρα όμως βαριέμαι και με τη σκέψη. Μπορεί να αγαπάω κιόλας παραπάνω από ότι παλιότερα.
Τι είναι αυτό που σας δίνει ενέργεια; Ύπνος, διάβασμα, θάλασσα, διασκέδαση, έρωτας, ο συνδυασμός δε όλων των παραπάνω ταυτόχρονα μου δίνει ενέργεια για να πάω στο φεγγάρι.
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Εννοείται, δεν φαίνεται άλλωστε; Θα σας απαντήσω και διαφορετικά, στο λεξικό το δικό μου δεν υπάρχει η απαισιοδοξία.
Τι συναίσθημα σας δημιουργεί η καθημερινότητα; Δυστυχώς μεγάλου άγχους, νιώθω ότι τρέχω για να τα προλάβω όλα. Αδιάκοπος αγώνας χρόνου και μάλιστα μετά εμποδίων. Πρέπει να είναι κανείς πολύ προπονημένος για να τα βγάζει πέρα.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Με τη δουλειά μου, το σπίτι μου και τα βιβλία μου.
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Τις μνήμες μου.
Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει; «Πόλεμος και Ειρήνη», Λέων Τολστόι
Σε ποια ταινία θα θέλατε να ήσασταν πρωταγωνιστής; «Όσα παίρνει ο άνεμος», μου άρεσε η Βίβιαν Λι.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι; Όλα του Άκη Πάνου και της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου. Είμαι της παλιάς σχολής, αφόρητα λαϊκός τύπος, δεν αντέχομαι.
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Τώρα πια το κομπιούτερ μου, όπου πάω το κουβαλάω παραμάσχαλα γιατί γράφω.
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Αυτός έκανε με το μυαλό του 31.
Πως φαντάζεστε τον κόσμο από ψηλά; Πράσινο για τη βλάστηση, γαλάζιο για τη θάλασσα, θα ήθελα να λείπει το γκρι ή τουλάχιστον να ήτανε κρυμμένο καλά. Θα ήθελα να ήτανε πιο ανθρώπινες οι πόλεις.
Ποιο υπουργείο θα θέλατε να αναλάβετε και για ποιο λόγο; Το Παιδείας, θεωρώ απαράδεκτη τη δουλειά που κάνει, έχει διαλυθεί η παιδεία που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνίας.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Θα καταργούσα τη βουλευτική ασυλία και θα έθετα αυστηρότατες  κυρώσεις για τους εθνικούς προδότες πολιτικούς, αυτούς που πλούτισαν από προμήθειες, κομπίνες, αυτούς που απομύζησαν τη πατρίδα μας για ίδιον όφελος, ισόβια και δήμευση κάθε περιουσιακού στοιχείου. Να τρέμουν  και με την ιδέα ότι θα απλώσουν το χέρι.
Ποιόν από τους πολιτικούς μας, θα θέλατε να τον δείτε ως ήρωα σε καρτούν; Τον Πάγκαλο, μου κάνει φυσιογνωμικά, ταυτόχρονα έχει πει και μνημειώδεις ατάκες για κινούμενα σχέδια του τύπου «μαζί τα φάγαμε», θα μου ταίριαζε με ριγωτή στολή παρέα με άλλους ομοϊδεάτες του, επίσης κλέφτες. Τα κινούμενα σχέδια να λάμβαναν χώρα πίσω από τα κάγκελα της φυλακής.
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους; Νομίζω ότι φοβάμαι το θάνατο, όχι το δικό μου αλλά αγαπημένων μου προσώπων, δεν θέλω να το ζήσω ποτέ.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Οπωσδήποτε πουλί, να πετάω…
Πιστεύετε στα όνειρα; Όχι και σπάνια θυμάμαι κάποιο, μάλλον από τη κούραση πέφτω ξερή.
Τι κάνετε πριν πέσετε το βράδυ για ύπνο; Πλένω τα δόντια μου, τρέμω τον οδοντίατρο και τα προσέχω.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να κάνει τεράστια όνειρα, να προσπαθεί για να τα πραγματοποιήσει, να τα κυνηγάει ξωπίσω και όσο πιο ψηλά είναι αυτά, τόσο να ψηλώνει και το παιδί για να τα φτάσει.


Η Ελένη Βαηνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και από τη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι ιδιοκτήτρια του γραφείου συμβούλων εργασίας Plus+ που ειδικεύεται στην εύρεση οικιακού προσωπικού, επάγγελμα ιδιαίτερα απαιτητικό, που ωστόσο αγαπάει πολύ.
Από τις εκδόσεις Λιβάνη έχουν κυκλοφορήσει τρία βιβλία της: «Η Πριγκίπισσα της Επταλόφου», «Σταχτοπούτα δίχως πρίγκιπα» και «Οι κλέφτες της ευτυχίας». Γράφει μυθιστορήματα με στοιχεία ιστορικά, στοιχεία που αντλεί με επίμονη έρευνα και διάβασμα. Ζει στο Μαρούσι και είναι μητέρα δυο παιδιών, του Ορέστη και της Δανάης. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορεί το τέταρτο βιβλίο της, «Το αύριο αργεί πολύ».

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ & τον Παύλο Ανδριά)